onsdag 25 juli 2012

Grown ups

De senaste dagarna har jag varit på ett dop och en bröllopsfest däremellan har jag kollat på hus på hemnet, planerat semester och bakat lite. I morgon ska vi faktisk kolla I ett hus, inte bara utefrån som de fönstertittare jag och min pojkvän är utan även insidan. Känns SÅ spännande och jag kan inte vänta på att äga en gräsmatta, bjuda in på grillfest och känna paniken då avloppet brister.

Så nu är det officiellt; jag är vuxen! Har ju alltid kännt mig vuxen (från ca 7års ålder) och jag måste ju inse att det har varit lite missvisande många gånger under åren. Men nu tror jag att jag äntligen är här, sitter med ett glas vitt och läser ELLE mode och tänker bara damn va smala alla är, tittar ner på "hur du älskar rätt" och tänker att det vet jag ju redan. Tack min goda gud var det ju köp en tidning och få interiörtidningen på köpet. Så jag gosde ner mig lite extra i soffan och glatt bläddrade igenom "Svenska hem ideer och inspiration".

Tecknerna är påtagliga, alltså vuxenteckerna, tar hellre ett glas rött än vitt, tycker att det känns skönt att gå upp innan nio för att komma igång med dagen och de senaste dagarna har jag accepterat att mitt främsta intresse är bakning! Det är inte dansa till Usher ner på Heartbreakes svettiga dansgolv med en shot i handen, inte heller måla eller nåt annat coolt, utan att baka, ensam i mitt gammelrosa/beiga kök (beror på belysning) med lite mjöl på kinden och kladdig chokladsmet framför mig. Och det jag älskar mer än allt annat är att SPRITSA....love it. Blir gott och ser fint ut. Och för att inte tala om att knåda, terapi och träning i ett (oroa er inte har inte slutat gymma för det)

Det känns skönt och framför allt lite fridfullt att känna att livet går framåt och utåt. men det känns också bra att jag inte är för vuxen för Batman the dark night rises, 5 av 5 och jag måste erkänna att jag var så rörd att det kom två tårar stax innan slutet. Wow

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni ska kolla pa hus! Vuxenpoang alltsa! Jag onskar ocksa att jag vore i den situationen: bor i ett land som jag inte vet om vi kommer att stanna i, har ett jobb som ar ganska daligt betalt, bor i en delad lagenhet med hippies och listan kan goras oandlig. Stabilitet och vuxenliv kanns ganska lockande for mig ocksa! Hoppas att ni har en harlig sommar! :) kram

    SvaraRadera