onsdag 25 november 2015

Nytt liv i bloggen

Jag har inte skrivit sedan 2012 och det har hänt en hel del. Här kommer den korta versionen:

Kärlek, flytta ihop, resa, GRAVID....weee! Bli med radhus i the suburbs i Gävle efter traumatiska budgivningar staden runt. Aj aj aj i 9 timmar och mitt livs största lycka är född. Baby som sover, äter, kräks, skrattar och tar över våra radhusliv. Det här är ju underbart!

Syrran klämmer ut en systerdotter 3 veckor senare och jag blir moster. Firar dubbla jular med stora släkter och pinsamt mycket paket. Åker till Spanien med sambo, sonen 7månader, svärföräldrar, svärmormor och äter god mat och myser. Kommer hem för att bli obefogat förvånad när jag är GRAVID igen, obefogat då detta var planerat.

9 månader av elände, självklart inte hela tiden men för det mesta. Inskolning på bra dagis, min första sjukskrivning med gravidkrämpor då jag fick höra underbara saker som "att vara gravid är ingen sjukdom" osv. Tack gode gud kom min lilla dotter 2 veckor tidigt och det var underbart att kunna röra sig igen och inte ha ont. Ett underbart litet liv som inte sov och var i konstant rörelse. Föräldraledig med två barn under 1år och 3månader. Ahhhh, what have I done! Skrik, skratt, gråt och mys.

Viktväktarna, all in...nu ska det bli ordning på mig. Jobbar, åh va kul, kollegor, äta bra, vänner, vara sambo (sexig?) men framför allt vara mamma. Vakna, mata barn, byta blöja, på med kläder, mig och barn, slänga på lite make up, stress...sen till jobbet, ta med sopor, cykla, lyssna på P3 dokumentär, få lite allmänbildning, jobba, äta lunch i lugn och ro, fika, trevligt, cykla hem. Leka med barnen, laga mat, PJ-time, läsa, städa, kvalitetstid med sambo, sleep, repeat.

Nu är jag en vanlig människa med en rätt låg energinivå att börja med, så som du kanske börjar misstänka hinner man inte riktigt med det här alla dagar så jag skär lite här och där. Städar lite mindre, prioriterar barnen framför vikten. Hellre en tjock bra mamma med glada barn eller kan man ha hela kakan och äta den?

Jag ska försöka...planen är att börja träna för att få mer energi. Imorgon går i hela familjen till MåBättre i Gävle för att se hur deras lokaler ser ut, kolla in deras barnpassning och framför allt pris. Alla måste hålla tummarna, jag har stora förhoppningar. Lifechanging förhoppningar...som dom säger hoppet är det sista som överger en.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar