söndag 20 november 2011

Breaking Dawn (del 1)

Först vill jag börja säga att det suger när dom dela upp sista filmen/boken eller vad man nu kallar det, i två delar? Gick bra för Titanic med 3h lång film så kom igen. Släng in lite 3D och kanske en toapaus och ingen skulle märka att halva dan gått. Eller med den dialogen förresten, kanske det skulle märkas?


Satte mig i biosalongen med låga förväntningar och en mage fulla av hemmapizza (m. chevre, skinka, ruccula, rödlök osv) och måste säga att jag blev positivt överraskad.  Med det sagt kan jag nu informara att dialogerna inte blivit bättre, deras passionerade sex var mer som R2D2 och chewbacca getting busy. Så det var ingen passion what so ever. Men men jag som läst boken har ju ändå visualiserat det en gång så det känns ju ändå ok.


Som jag påvisade i mitt Spoiler-alert inlägg för ett tag sedan blir Bella gravid med en liten demon-bebis och jag måste säga att det inte blev helt fel. Äntligen lite äckel! Lite blod och en stund då alla inte såg skitsnygga ut.


Kan inte heller klaga på actionscenerna då de var helt ok. Det var ju inte Underworld, men helt ok. Måste erkänna att jag är väldigt förtjust i vargar som springer i skogen. Men i n t e när som pratar med varandra som en dåligt dubbad barnfilm- Minus!




Summan av kardemumman:

M M M (av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar