torsdag 10 november 2011

Top 7 seriedagar (del 2 av 7)

Onsdag? Det är en ganska bra seriedag, mitt i veckan ni vet. Jag var helt slut igår efter en dag med Gästrike räddningstjänst på studiebesök. Helt slut, men oj va spännande mitt liv kändes när larmet gick och alla sprang, jag med incl.


Serievecka, bästa seriedagar i ordning:
1.
2. Tisdag
Hart of Dixie, guilty pleasure chick flick tema. Ung oempatisk, high fashion (med lite för korta shorts, kan jag vara avundsjuk? Hmm?) flyttar till småstad för att lära sig känna. Hon är inte omtyckt och det gillar jag.

2 broke girls, Också chick flick tema. En oempatisk whitetrash som bor med en fd rik tjej med häst. De försöker få igång en cupcake buisness. Vem kan inte relatera till det?

Gossip girl, om Manhattans elit som de säger själva i serien. Jag tycker om Blair och Chuck då de är elakast och kanske rikast och sen skiter jag i resten. Betyder att jag är ca 20% intresserad av den här serien, men som ni kanske förstår- Det räcker!


3. Onsdag,
- New Girl, om Jess som är socialt missanpassad på alla sätt. Hon blev dumpad och flyttade in med 3 killar i deras loft. Älskar den här serien, Kan vara veckans serie!

- Terra Nova, inte så bra men men. I en snar framtid när jorden är så förorenad att inget längre växer reser människorna (inte alla- de utvalda eller begåvade) tillbaka till framtiden till dinosariernas tid och lever där. Det är bättre specialeffekter i Jurassic Park och den gjordes typ 93.

- Sons of Anarcy, inne på säsong 4 som kan vara den bästa hittills. Får följa det högst kriminella motorcykelgänget  sam cro då de försöker på ett diskret sätt sälja vapen, smuggla kokain och beordra hit-men för familjemedlemmar.

4.
5.
6.
7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar