måndag 14 november 2011

To seriedagar (del 6 av 7)


Då var det veckans ångestdag då människor rör sig saktare, tänker mindre och ångrar det de gjorde på lördagen. Själv jobbade jag förmiddag och sedan natt efter det så inte mkt tid för de vanliga söndagsbeteendena, tack! 

Oj då nu tänkte jag visst fel- Lördag är inte den sämsta seriedagen för det är Söndag så det inte kommet nåt vettigt att titta på. Kom på att det var så torka mellan arbetspass igår att jag gav Grimm en ny chans (serien jag varnade för- och jag tar inte tillbaka det än)

SERIEVECKA
Dagar i ordning hur bra de är som seriedagar

1. Fredag
Vampire diarys, om en dubbelganger (tvilling från annan tid?) som är kär i vampyr, vars bror är kär i henne. Plus lite varulv, lite highschool och lite action. Jag tyckte att säsong 1-3 var skit men nu har den verkligen tagit sig. 

Bones, inne på säsong 8, åtta! Och dom har äntligen fått ihop det med baby on the way. Serien får mig alltid att vilja bli karriärkvinna som är bäst på en liten nischad sak...och sen går det över och jag vill bara äta B&J och sjunga "all by myself" igen, som vanligt.

Big Bang Theory, nerd, nerd och nerd. Kan jag relatera?- I think so! Älskar dialogen och det kan ju vara den enda serien med en vettig dialog, av alla serier jag kollar på. Hmm, måste tänka på det här? Men ärligt roligaste serier ever.

-Chuck, nerd och spion. Inte lika bra som det var förr men men. Lite action och lite lovin så blir det bra. Har fortfarande chucks intro som ringsignal. 

2. Tisdag
Hart of Dixie, guilty pleasure chick flick tema. Ung oempatisk, high fashion (med lite för korta shorts, kan jag vara avundsjuk? Hmm?) flyttar till småstad för att lära sig känna. Hon är inte omtyckt och det gillar jag.

2 broke girls, Också chick flick tema. En oempatisk whitetrash som bor med en fd rik tjej med häst. De försöker få igång en cupcake buisness. Vem kan inte relatera till det?

Gossip girl, om Manhattans elit som de säger själva i serien. Jag tycker om Blair och Chuck då de är elakast och kanske rikast och sen skiter jag i resten. Betyder att jag är ca 20% intresserad av den här serien, men som ni kanske förstår- Det räcker!


3. Onsdag,
New Girl, om Jess som är socialt missanpassad på alla sätt. Hon blev dumpad och flyttade in med 3 killar i deras loft. Älskar den här serien, Kan vara veckans serie!

Terra Nova, inte så bra men men. I en snar framtid när jorden är så förorenad att inget längre växer reser människorna (inte alla- de utvalda eller begåvade) tillbaka till framtiden till dinosariernas tid och lever där. Det är bättre specialeffekter i Jurassic Park och den gjordes typ 93.

Sons of Anarcy, inne på säsong 4 som kan vara den bästa hittills. Får följa det högst kriminella motorcykelgänget  sam cro då de försöker på ett diskret sätt sälja vapen, smuggla kokain och beordra hit-men för familjemedlemmar.

4. Torsdag
American Horror Storys, om en familj i ett hus som är ont. Japp det summerar det ganska bra. Väldigt skrämmande, speciellt intro.

5. ?

6. Lördag
- Nikita, med Maggie Q som inte är så känd utanför dålig actiongenre men har ett coolt namn. Baseras på Luc Bessons film Nikita som även tidigare gjorts som kanonbra serie. Handlar om Nikita som dömdes till dödsstraff men räddadas av ett hemligt spionföretag som gjorde om henne till en lätt sexuell killer. Sen upptäckte hon att spionföretaget var dumt och nu försöker hon störta dom.

7. Söndag, nada

Ps. detta är en följetong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar