måndag 30 november 2015

Jessica Jones

Det har kommit en ny serie på Netflix om Marvels Jessica Jones. En missanpassad superhjälte med superstyrka och förmågan att hoppa högt, inte flyga som hon säger utan det är mer som kontrollerade hopp.

Hon jobbar som PI private investigator då hon mest fotograferar otrogna män in the act. Men hon har svårt att glömma sitt mörka förflutna och lider av PTSD efter en rad händelser. Jag vill inte spoila och föredrar själv att nästan inte veta något innan jag slår mig ner i soffan. Jag dömer hellre första avsnittet hårt.

 Det som är roligt med serien är hennes karaktär, hon är otroligt cynisk, otrevlig och cool i sin oförändrade outfit bestående an jeans, t-shirt och skinnjacka, det tilltalar mig. Det är sjysta specialeffekter och väl uttänkta karaktärer. Man måste självklart köpa hela superhjälte-jag-har-krafter-konceptet för att gilla den. Idag har den hela 8,7 i betyg på vår husbibel IMBD.

Jag vill ge den fyra sura gröna äpplen av fem
(Har sett 11 av 13 avsnitt men jobbar på det)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar