måndag 2 april 2012

Ny-godis

Efter en nyttig mån-fre blev det lite av en frossahelg, hmmmm? eller mmm beror på hur man ser det.
Lördagen då jag i mitt försvar var lite mosig i huvudet efter att jobbat natt, fylldes av gottigheter som äppejpaj (hos pojkvännen föräldrar) och sen lite salta skruvar och chokladkross i min ensamhet på kvällen. Låt mig säga att jag inte mådde bra.

Dagen efter, då jag också hade jobbat natt hade jag inga minnen kvar av att jag mådde lite dåligt av onyttigheterna från dagen innan. Så det blev myskväll! Som vi svenskar kallar det. Pizza från Bakfickan som måste ha Gävles godaste pizzor! Kan varm rekomendera
"Mezza Luna, Halvinbakad med tomat, mozzarella, lufttorkad skinka, ruccola, havssalt och olivolja" som verklingen halva är inbakad, inte bara kanterna som det brukar kunna vara....det är revolutionerande.

Och sen blev det godis: fizzyflaskor, polkagrisar, chokladplättar,  hallon-lakris skallar, en och annan werthers orginal. Men det var inte slut där, vi testade även den nya kexchokladen: Kexchoklad choklad och mmmmmm va gott det var.
 Jag ger den M M M M (av 5)


Och sen testade vi den nya Marabou choklad-baren: Starbar. Som var helt ok, lite för söt för  min smak inte inte alls i samma klass som Daim eller Mjölkchoklad.

 Jag ger den M M+ (av 5)

Och sen måsta jag ju slå ett slag för det godaste, har du inte smakat måste du göra det. Detta är chokladen som fick mig att få upp ögonen för lakris. Chokladen pojkvännen inte kan äta längre för att han inte kan kontrollera sig själv. Självklart talar jag om Limited edition Marabou Black!


Jag ger M M M M M+ (av 5)

Men nu är det måndag och jag är tillbaka på nyttig mat, träning och att må bra.

1 kommentar:

  1. detta "Detta är chokladen som fick mig att få upp ögonen för lakris" stämmer för mig oxå, men den finns inte längre :(

    SvaraRadera