tisdag 10 april 2012

Ole dole doff

Följde med en vän till Valbo kolla på ny tv, och även för att köpa lite grejer till mig själv. Måste erkänna att jag har haft lite försäljarskräck och då mest i elektronikbutiker där de brukar vara så många. Herre gud, för det mesta är det ca 5 av dom i matchande kläder på 3 kvm. Tycker att det är lite läskigt och det ligger förmodligen i att jag inte kan ett pilliota om elektronik och det känns som att jag lägger hela mitt liv (min ekonomi) i händerna på en kille med ett plastigt "cykeln-på-köpet"-halsband.


Vi kommer in i butiken och möts av det här! Hur ska vi kunna välja den rätta tvn här? Och då förstod jag...vi måste tala med en försäljare! Och han pratade på om hertz och att tvn skulle kanske inte hänga med och hacka lite om man har en 50 hertzare och inte den superbra, 3000kr dyrare 100 hertzaren, bla bla bla. 

Men hallå? Till och med jag fattar att en LG 42 tum 2012 hackar! 

Låt mig säga att hon satsade på den lite billiagre. Och jag litar fortfarande inte på DOM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar